Ånyo en strålande dag

Denna höstdag vaknade jag som vanligt 05.45, men var riktigt trött. Fixade mackor till Robert och kröp ner åter till 07.00. väckte barnen 07.15, packade fika i deras skolväskor - idag var utflyktsdag till planteringen. De hade önskat kanelbullar & apelsinfestis.
Strålande sol, så perfekt väder för utflykt. Fixade naglarna idag också, de var så fula nu med avskavt nagellack. Nu målade jag i rött med glitter (alltid glitter - älskar det!) efter skolan hade celina med en kompis hem, så blev en pysseldag (Celina gillar att pyssla)
Har planerat lite roliga grejer till helgen idag, picknick kommer det bli. Även en "Bacon-mania" Robert och Didrik älskar nämligen bacon, passar även mig som äter LCHF, kommer bla grädda bacon-våfflor. Ska bli så kul!
Har också börjat planera lillans kalas 18 Oktober, hyrt gymnastiksalen på skolan. Hon vill nämligen bjuda hela klassen! Temat blir "Monster High". Hon är spänd av förväntan, jag med..  Älskar att fixa barnkalas! - är en riktig "lektant". Nu ska jag ta en kopp Kamomill-te och njuta av kvällen med min äskling.
 
Njut!
/H
 
 
 
 
Allmänt, bacon, kärlek, naglar, utflykt | |
#1 - - Anonym:

Härlig blogg!! Härlig person!

Svar: Härlig kommentar!
Helene Zulauf

Upp