#Pysslaomdag

Idag vaknade Robert med halsont, huvudvärk och ont i örat. Han kände sig krasslig redan igår, men seg som han är stannar han inte hemma från jobbet. Så fick pyssla om honom lite idag - vill ju att han ska må bättre och får då göra vad jag kan, älskar man någon gör man Allt för den personen, även om vissa personer kallar mig idiot när jag gör det. Men sådana människor är egocentriska och sätter Inte kärleken på första plats.
Jag å andra sidan är en människa som ser det enkla, värdesätter Alla även om de inte råkar ha jobb, feta plånböcker, fina vänner eller bostäder. Bland mina vänner syns både missbrukare, långtidssjukskrivna, förtidspensionerade, psykiskt sjuka och personer som lever på existensminimum. Men jag bryr mig inte det minsta om småsaker som det, detta är människor jag hjälper/vill hjälpa (är min skyldighet som medmänniska) och jag växer med uppgiften. De är inte sämre  än nån annan för att de inte har hög inkomst eller en fin titel!.  Finns inget som skänker mig mer glädje än när jag kunnat göra skillnad, förändra livet för någon. Få människor att må bättre - bli lyckliga. Som en kvinna jag lärde känna när jag gick i en kvinnogrupp för misshandlade kvinnor, hon ringde mig spontant en dag bara för att tala om att hon var så glad att jag var hennes vän. Det är sådana saker som lyfter mig, ger mig styrka och viljan att fortsätta göra gott.
Vet att jag får tillbaks, "What goes around comes around"..
 
Sammanfattningsvis har denna dag varit underbar (såklart) har varit utomhus i det vackra vädret mest hela dagen, barnen har lekt med kompisar. sedan var jag, barnen, Martina & Alma och handlade tillsammans, ungarna fick välja godis till kvällen som blev perfekt. Vi kollade på favoritfilmen och de somnade på två minuter, helt slut efter dagens äventyr. Nu ska jag pussa på sjuklingen Robert och så blir det sova sött..
 
Lev & Älska
/H
 
 
I have been.. But I won´t do It again.
 
Allmänt, glädje, livet, styrka, älska | |
#1 - - Anonym:

Good for you! God bless!

Upp