Vilka underbara människor det finns!

Tänk om världen bara skulle bestå av människor som vill andra väl. Människor som vill glädja & sprida kärlek. Osjälviska & begär ingenting tillbaks. En sådan är  Carina som hittade min plånbok jag lagt på taket när jag körde hem ifrån Skövde idag. Var nämligen på Kss med sonen, sedan hoppborg på Hertig Johans torg & sist handla före vi åkte hemåt. Stressad som jag var, lade jag plånboken på taket då jag lastade in matkasse & barn i bilen. Fick samtal från polisen direkt när vi kom innanför dörren hemma (så snabbt gick det) - En person har hittat din plånbok! Jag hade ju inte ens hunnit upptäcka att den saknades i min väska.. Så fick åka tillbaks till Skövde, hämta plånkan hos polisen, ringde upphittaren Carina och frågade efter favoritchokladen "ren Mjölkchoklad" från Marabou. Stack iväg och köpte två 200g kakor, letade upp adressen o lämnade över kakorna. Hon blev jätteglad! Hon älskar choklad & skulle festa på dem ikväll. Så underbart det är att få njuta av dessa fina människor! Gör ju att man orkar med att hantera den "andra" sorten..
Eftermiddag/kväll tillbringades på Skaras fina badhus. Väl hemma somnade två trötta barn nästan direkt, jag har lite till att fixa innan sänggående, men kommer bli skönt att lägga huvudet på kudden sen..
I morgon en ny dag! längtar..
Njut!
/H
 
 
Allmänt | |
Upp