Vägra vardag

Ni som känner mig vet ju att jag mer än gärna lyxar till och sätter guldkant på de flesta dagar, just för att jag vill njuta till max och aldrig ha tråkigt. Gör helt enkelt varje dag till en fest. Som denna Torsdag som först blev superstressig men förvandlades till en fröjd - Som alltid! Är tacksam för varje dag som jag får hjälpa & göra dessa människors tråkiga vardag av väntan till ett liv fyllt av liv & längtan. Idag gav jag rådet till en familj som undrade vad som krävs för att få stanna i Sverige, att det viktigaste var att så snabbt som möjligt lära sig Svenska språket. Svensk lag, att integrera i samhället, lära sig den "Svenska normen" våra traditioner och vår kultur. Som vi värnar om. Att veta sina skyldigheter gentemot samhället - Att "Dra sitt strå till stacken". Att verkligen visa att de vill, och ämnar göra rätt för sig. Vet säkert att denna familj inget hellre vill än att bli accepterade och vara välkomna att stanna. Hoppas verkligen att de får det..
Nagelfilar till mig..
Allmänt | |
Upp