27 dagar till Jul

Snart är det Jul igen, min favorit på året. Har aldrig stött på någon som gillar julen lika mycket som jag. Förrän nu.. kassörskan på min lokala Willys-butik sa samma sak, nämligen: -Jag vill ha Jul hela året! Är ju det jag alltid brukar säga. Vet ju att tjugosju dagar kommer gå i raketfart, och det är ju bra. Även om förberedelserna innan jul är det roligaste. Som denna helg, då jag & barnen julpysslat, bakat pepparkakor (andra gången) och ätit "mini-julbord". Skulle även åkt till Hjo på Julmarknad och hade då tänkt tvillingarna skulle stannat med sin pappa, så jag, syster och stora barnen kunde åkt. Men han dök inte upp som vanligt, och då jag varken har sittvagnen här eller 6- sitsig bil så blev det tyvärr ingen resa. Är konstigt, somliga går ett halvt liv och önskar sig en familj. En gemenskap där man tillsammans planerar för framtiden, delar glädjen över barnens framsteg, firar högtider (såsom Jul) med alla samlade, både egna barn & bonusbarn. En familj som värnar om varann, där man känner sig trygg. Sen finns det dem som drar täcket över huvudet. Vill leva i mörker och bara skiter i allt.. Jag tänker i alla fall njuta av tiden fram till Jul och en familjejul och inte dras med i nåt svart hål. Nu ska jag fortsätta slå in julklappar ♥️ Ska prova gröten från Provena i blogbagen jag fick hemsänd, betyg på den kommer i nästa inlägg. /H
Allmänt | |
#1 - - Lynn:

Mums, så gott det ser ut! :D

Svar: Var kanongott!! Snart dags igen ;-)
Helene Lundberg

Upp