Vandring i vacker natur

Varnhems klostercafé, en kopp himmelskt te i solens sken. Sedan en stärkande skogspromenad intill en hage (med kossor visade det sig) så gick med ganska raska steg tillbaks.. Men hann i alla fall njuta riktigt mycket av denna enastående sommardag - Äntligen har värmen kommit! Detta var ju igår, somnade tidigt. Därav inget inlägg. Så till dagen - Hämtade upp systern som numera också bor i Skara efter helgen. Vi åkte till Lidköping för att luncha på Galejan, då jag läste på matsedeln att det på Tisdag skulle serveras leverstuvning (lidköpingsnytt på Twitter) vilket visade sig vara helt galet, då det var en annan veckas matsedel enligt personalen?!?!  Åh vilken besvikelse! Och de visste inget om vem som uppdaterar på Twitter.. Rent kasst och fullkomligt fel sätt att behandla en besviken matgäst. Om JAG drivit denna restaurang hade jag om jag haft lever hemma, kutat ut i köket för att så snabbt som möjligt svängt ihop en leverstuvning. Om inte den möjlighet funnits, hade jag istället erbjudit dagens rätt utan kostnad. Det borde varit självklart! De valde inget av dessa alternativ, och har då istället valt bort mig som lunchgäst.
Jag & syster hade trots detta en väldigt skön dag i Lidköping, och passade på att hälsa på hos brodern i Källby på vägen hem.
I morgon spinning på Skara Hälsostudio Kl 7. Friskt humör!
 
Härlig kväll!
/H
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp