Tisdagskväll

Dagen har varit mycket bra. Vaknade tidigt, somnade om till 8.15 & intog sedan frukosten i sängen som jag alltid gör så ofta jag kan. Är ju en vardagslyx jag tycker man ska unna sig. Åkte sedan för att påsk-handla till morsan och var även ute på kyrkogården med påskliljor i kruka, så nu är det påskpyntat även där. på väg hem plockade jag ris och band en enkel krans till dörren med lite fjädrar- stilren. Åt lite och åkte sen på möte. Efter det mötte jag upp gulliga väninnan Catharina på en kopp kaffe på mysiga café Duvan vid domkyrkan. Vi satt i hela två timmar i vårsolen och bara njöt & pratade snygga bakdelar på män (viktigt samtal), sedan skulle hon iväg på Aufguss på badhuset här i Skara. Härligt! Aufguss kommer från tyskan och betyder "hälla på", man sitter i bastun och eteriska oljor hälls på stenarna - härliga dofter sprider sig, både uppfriskande & avslappnande. Detta är varje Tisdag. Ljuvligt för både kropp och själ!
Blev inspirerad, därav en bastu-kväll även för oss. Lovely! ♥
Imorgon är en ny dag, jag tänker njuta även av den..
 
God Natt!
/H
 
"Ris-krans" på dörren
 
Min kopp är den med vispad grädde..
 
Vackert på kyrkogården.
 
 
 
 
 
 
 
 
Non, je ne regrette rien.
 
 
 
 
Allmänt | aufguss, caféduvan, vardagslyx | |
Upp