Att hålla huvudet högt

Är något jag alltid säger till mina vänner, eller att inte lyssna på människor som bara vill dem ont. Styra deras val, eller bara kritiserar utan grund. Alltså, gör tvärtemot vad en riktig vän skulle göra. Jag har ju sedan länge "gjort mig av med" sådana människor. och omger mig bara med personer som ger mig tillbaks det jag ger, stärker mig och är positiva. Hade besök av en kär väninna häromdagen som jag inte pratat med på länge, och som haft det kämpigt. Vi satt vid mitt köksbord och diskuterade vad som var viktigt i livet, vad som händer i världen och vad man bör lägga sin energi på. Framförallt Vilka människor man ska "behålla" och vilka man ska "släppa". Vi var överens att ondskan är stor i världen just nu, faktiskt på väg att ta över. Detta måste vi med gemensamma krafter stoppa! Enda sättet är med hjälp av goda tankar & ord. Sprida kärlek och ljus. Anledningen till detta inlägg är att jag sista tiden har förfärats över ondskan olika ansikten, somliga personer verkar ha som främsta uppgift och största intresse att få andra att må dåligt. Även sin egna bror eller syster, och Det enbart för att själva må bättre - För är ju det som är så knas, nämligen genom att göra så någon annan mår dåligt eller kanske sämre än de själva mår de bättre!?! Helt vansinnigt! För mig är det nämligen tvärtom, jag mår som allra bäst när jag lyckats hjälpa nån att se saker annorlunda, se ljust på framtiden & livet, väcka positiva känslor till liv och känna glädje och gemenskap. Jag växer som människa och vet att jag många gånger varit till hjälp för de som tappat fotfästet och inte sett nån mening med livet. Säger som jag brukar - Det är min livsuppgift! Har idag fått känna glädje över att återigen få se mina små liv i magen. De växer och frodas, tvilling ett väger 1790g & tvåan leder med sina 2059g. Nu återstår att se hur länge de bestämmer sig för att stanna i magen.. /H
Allmänt | |
#1 - - Ronnie:

Du är fantastisk Helen. På riktigt. Jag håller av dig så mycket för att du står upp för vem du är och vågar vara dig själv. Att du dessutom är vackrast nånsin är en historia i sig.
Lycka till med allt framöver. Kram

Svar: Miljoner tack! Klart jag är mig själv ;-) Kan inte vara nån annan, och mina vänner tar mig som jag är. De andra är Inte mina vänner..
Helene Zulauf

Upp