För snäll

Är nåt jag alltid fått höra jag är. Eller som sist, en väninna till mig påpekade varför det alltid slutar med att jag blir sårad. Nämligen för att jag är alldeles för snäll och då blir utnyttjad av människor. Även i kärleksrelationer. Tror absolut det ör på detta vis. Men nåt jag aldrig kommer förstå är varför inte en person istället kan sätta värde på och vsra rädd om en? Varför inte bara vara glad åt att jag är snäll och gör allt, allt för att den jag älskar ska bli nöjd och lycklig. Göra varje dag till en fest. Varför bli elak och kräva mer o mer, glömma vara tacksam, aldrig ge nåt tillbaks, tom göra en illa. Är i mitt huvud så snedvridet.. Denna vecka har varit tuff då min telefon började krångla (igen) till min stora lycka blev jag hjälpt av väninna vars dotter hade en telefon liggande som jag nu får låna. Stort tack för det! Ett stressmoment mindre. Idag var jag och barnen iväg på tolvårs-kalas. Sång, musik & även lite jonglering ;-) helgen slut. Ligger i sängen intill sovande lillan, hoppas på lite sömn själv. Imorgon en massa uppgifter som måste lösas, tufft att vara ensamförälder..
Morgonens överraskning från mina barn - frukost på sängen med choklad ❤️
Allmänt | |
#1 - - matts jansson:

Jag känner igen det där . jäkla otacksamt ! men du hittar någon som uppskattar din snällhet. Det vet jag. håll ut.

Svar: Jo, jag gör väl det någon gång, hoppas snart för jag vill börja Leva! Och vara lycklig! ;-)
Helene Lundberg

#2 - - Anonym:

Dröm ä du !! puss

Upp